Motory zelektryfikowane Toyoty mogą być mniej kosztowne z racji kolejnej technologii

Toyota przygotowała jedyny w świecie, odporny na wysoką temperaturę magnes o obniżonej zawartości pierwiastka neodymu. Magnesy neodymowe wykorzystywane są w motorach elektrycznych, w tym w jednostkach wysokiej mocy używanych w samochodach elektrycznych, hybrydach a także zasilanych wodorem, których użycie szybko rośnie. Nowy magnes ma zdecydowanie mniejszą ilość neodymu, metalu ziem rzadkich, który zastąpiono lantanem oraz cerem. Technologia Toyoty pozwala też w pełni zrezygnować z wykonywania magnesów z lantanowców , ciężkich pierwiastów – dysprozu jak również terbu. Neodym ma istotne znaczenie dla zagwarantowania dużej koercji (umiejętności zapewniania namagnesowania) a także odporności na ogromne temperatury. Poprzednie eksperymenty z ograniczaniem zawartości neodymu i zastąpienie go lantanem jak również cerem prowadziły do ograniczenia możliwości silnika na prąd. W związku z tym Toyota wykorzystała świeże technologie, które zapobiegają pogorszeniu koercji a także oferują odporność na ogromne temperatury przy zmniejszeniu zawartości neodymu. Tym samym został stworzony magnes o wytrzymałości na temperaturę takiej samej, jak przy wykorzystaniu typowych magnesów neodymowych, przy ilości neodymu mniejszej nawet o 50 procent.

Innowacyjny magnes Toyoty nie ma w składzie także terbu (Tb) czy dysprozu (Dy), jakie są także metalami ziem rzadkich, zakwalifikowanych do surowców niełatwo dostępnych, o wielkim znaczeniu gospodarczym, a jakie są używane w wielu innych magnesach odpornych na dużą temperaturę. Istotną część neodymu zastąpiono lantanem (La) a także cerem (Ce), jakie są mniej kosztownymi metalami ziem rzadkich, zmniejszając tym sposobem uzależnienie od neodymu w czasie montowania jednostek napędowych elektrycznych. Szacuje się, iż kolejny typ magnesu przysłuży się do pokaźniejszego wykorzystania jednostek napędowych elektrycznych w różnych zastosowaniach, takich jak motoryzacja a także robotyka, jak i pomoże utrzymać równowagę pomiędzy produkcją i popytem na rynku drogich pierwiastków ziem rzadkich.