Porsche i Audi wspólnie unowocześniają architekturę elektrycznych pojazdów

Wspólna ofensywa Porsche i Audi w zakresie mobilności elektrycznej rozpoczęła się niespełna rok temu. W tej chwili, obydwaj producenci aut klasy premium zwiększają współpracę nad unowocześnianiem tej dziedziny i tworzą jej odpowiedni charakter. Jej rezultatem będzie miała stać się pionierska technologia Premium Platform Electric (PPE) – Elektryczna Platforma Premium. Wykorzystując ten projekt, tak Porsche jak i Audi chcą wspólne tworzyć mobilność jutra, za to w późniejszym czasie wspólnie wprowadzać pojazdy zasilane energią elektryczną na rynek.

Dzięki imponującemu, wspólnemu wykorzystywaniu potencjału do rozwoju, dwie supernowoczesne firmy budują przestrzeń w której pracują nad kwestiami elektryfikacji, cyfryzacją, autonomiczną jazdą i ulepszaniem wysoce wydajnych napędów konwencjonalnych. „Gdybyśmy sami musieli uporać się ze stojącymi przed naszą firmą pracami, to wydatki mogłyby być wyższe o mniej więcej 30 procent” – wspomina Oliver Blume, pracujący jako prezes zarządu Porsche AG. Rupert Stadler, prezes w zarządzie AUDI AG, dodaje: „PPE, to dla nas istotny projekt przyszłości. Właściwości, zerowa emisja oraz ekonomia, to idealne połączenie, które mogło się pojawić dzięki niesamowitej w branży motoryzacyjnej współpracy. 1+1 daje w tym przypadku 3.” Dla kooperacyjnego przedsięwzięcia, które będzie miało zbudować 3 rodziny modelowe, otworzono centra konstrukcyjne w Ingolstadt i Weissach. 2 z trzech opracowywanych projektów pojazdów, z których każdy będzie obejmował pojazdy obu firm, są realizowane z inicjatywy Audi, a jeden z inicjatywy Porsche. Do prac przyłączyło się blisko 550 konstruktorów Audi a także 300 inżynierów Porsche, i tendencja jest rosnąca. Twórcy stale się zmieniają – 2 dni w każdym tygodniu spędzają w partnerskim lokalu konstrukcyjnym.

Dzięki nowej architekturze, Audi jak również Porsche będą mogły doskonale użytkować zalety pojazdu o napędzie czysto elektrycznym – chociażby w obszarze wyposażenia, rozstawu osi albo przestrzeni. Jednocześnie architektury pozostają na tyle elastyczne, iż w ramach jednej rodziny modelowej są w stanie pojawiać się wozy tak z niskim, jak i z podniesionym zawieszeniem, czyli SUV-y a także limuzyny. Pierwsze auta zbudowane na platformie PPE zapowiedziano na koniec 2021 roku. Wcześniej, w 2018 i 2019 roku, na rynku powstaną seryjnie produkowane modele e-tron a także Mission E – a zatem jedyne na świecie w pełni elektryczne pojazdy obu marek premium.  Gama produktów Audi staje się coraz bogatsza. Przyszłość marki tworzyć będą takie rozwiązania jak chociażby: MEB (Modułowy Układ Elektryczny – rozbudowywany nadal przez koncern Volkswagen), PPE, dwie alternatywne, zmodernizowane architektury i innowacyjne idee powstające w dziedzinie wozów o sportowym charakterze. Przemiana przedsiębiorstwa, jaka już się rozpoczęła, sprawia, że możliwości i środki finansowe użytkowane są dokładnie tak, w jaki winny.